زمان ثبت نام در جشنواره چه زمانی است؟
هر ساله در یک بازه زمانی (معمولا پاییز) فراخوان جشنواره از طریق دانشگاه محل تحصیل شما منتشر میشود.
درخواست خود را کامل کرده اما در هنگام پرداخت خطا مي دهد.
اين خطا مربوط به درگاه بانک است. با کارت ديگر و يا در ساعات ديگري امتحان نماييد. (تا حد امکان پرداخت را در داخل کشور انجام دهيد.)
چرا امکان ثبت درخواست ندارم؟
دقت نماييد پيش شرط فعال شدن اين خدمت اين است که حتما در قسمت ويرايش پروفايل، يک مقطع تحصيلي خارجي با وضعيت شاغل به تحصيل ثبت کرده باشيد.
درخواست خود را مدتي زيادي است ثبت کرده ام اما پاسخي داده نشده است.
از اداره دانشجويان داخل، سازمان امور دانشجويان پيگيري نماييد.
چگونه از وضعيت درخواست خود آگاه شوم؟
ميتوانيد در کارتابل خود جلوي کد پيگيري وضعيت درخواست خود را مشاهده نماييد.
چگونه درخواست انتقال از خارج به داخل خود را ثبت نمايم؟
لطفا ثبت نام خود را تا مرحله آخر تکميل نماييد. سپس از منوي خدمات، قسمت اداره کل دانشجويان داخل براي ثبت درخواست انتقال از خارج به داخل اقدام نماييد. دقت نماييد پيش شرط فعال شدن اين خدمت اين است که حتما در قسمت ويرايش پروفايل، يک مقطع تحصيلي خارجي با وضعيت شاغل به تحصيل ثبت کرده باشيد.
براي ويرايش درخواست خود چگونه اقدام نمايم؟
براي ويرايش درخواست بايد از طريق دانشگاه اقدام نماييد.
آيا ثبت درخواست كميسيون موارد خاص هزينه دارد؟
براي ثبت درخواست در ابتدا پرداخت هيچ هزينه ايي نياز نيست.در مراحل بعدي اگر درخواست به شوراي استاني و يا شوراي مركزي ارسال شود پرداختها به صورت سيستمي است و فقط از طريق درگاه بانك و لينك داخل سامانه سجاد انجام ميشود.
گزينه فيش واريزي در فرايند كميسيون موارد خاص چيست؟
فيش واريزي اجباري(ستاره دار)نيست. مگر اينكه خود دانشگاه درخواست پرداخت مبلغ بدهد و شماره حساب اعلام کند.(با دانشگاه در اين خصوص تماس بگيريد.)
امكان ثبت درخواست جديد را ندارم و پيام خطا ميدهد.
امكان ثبت هم زمان 2 درخواست در سامانه نيست و بايد درخواست اول به نتيجه نهايي برسد و راي صادر شود تا سامانه اجازه ثبت درخواست ديگري را بدهد.از دانشگاه براي به نتيجه رسيدن درخواست پيشين پيگيري نماييد.
مدت زيادي است كه درخواست خود را ثبت نموده ام ولي همچنان در حال بررسي است.
در منوي كارتابل و در بخش توضيحات درخواست مربوطه ،گردش كار و روند رسيدگي به درخواست توضيح داده شده است.اگر به درخواست شما رسيدگي نشده است بايد از دانشگاه پيگيري نماييد.
شرايط ثبت درخواست کميسيون موارد خاص چيست؟
دقت نماييد در منوي ويرايش پروفايل > بخش مقاطع تحصيلي بايد يك مقطع دانشگاهي با وضعيت بجز دانش آموخته داشته باشيد. دانشجوي وزارت بهداشت و يا دانشگاه آزاد نيز نباشيد. همچنين دانشجويان پيام نور، علمي کاربردي و فرهنگيان نيز فعلا از طريق خود دانشگاه بايد براي کميسيون اقدام نمايند.
چگونه ميتوانم درخواست كميسيون موارد خاص خود را ثبت نمايم؟
لطفا ابتدا ثبت نام خود را تا مرحله آخر تكميل نماييد> سپس از منوي خدمات > بخش اداره كل دانشجويان داخل> درخواست كميسيون موارد خاص را ثبت كنيد.
چگونه از وضعيت درخواست خود مطلع شوم؟
ميتوانيد در قسمت کارتابل، در جلوي کد پيگيري وضعيت درخواست خود را مشاهده نماييد.
من نتوانستم در زمان تعيين شده براي ميهماني- انتقال ثبت نام نمايم.
در حال حاضر مهلت ميهماني انتقال به اتمام رسيده است. اگر شرايط خاص داريد بايد درخواست كميسيون ثبت نمایید لطفا ثبت نام خود را تا مرحله آخر تكميل نماييد. سپس از منوي خدمات ، قسمت اداره كل دانشجويان داخل براي كميسيون موارد خاص اقدام نماييد. دقت نماييد در ويرايش پروفايل، قسمت مقاطع تحصيلي يك مقطع دانشگاهي با وضعيت غير از دانش آموخته داشته باشيد. دانشجوي وزارت بهداشت و يا دانشگاه آزاد نيز نباشيد. دانشجويان پيام نور، علمي کاربردي، فني و حرفه اي و فرهنگيان نيز فعلا از طريق خود دانشگاه بايد براي کميسيون اقدام نمايند.
پروفايل خود را تکميل کرده ام اما امکان ثبت درخواست ندارم؟
دقت نماييد که حتما در مرحله سوم در قسمت ويرايش پروفايل يک مقطع تحصيلي کارشناسي يا دکتري حرفه اي با وضعيت شاغل به تحصيل ثبت کرده باشيد.
ضمنا نقل و انتقال دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت از طريق اين سامانه انجام نمي شود. به زمان ميهمانی انتقال نيز توجه نماييد.
چگونه درخواست ميهماني- انتقال خود را ثبت کنم؟
ابتدا ثبت نام خود را تا مرحله آخر تکميل نماييد. سپس از منوي خدمات؛ قسمت اداره کل دانشجويان داخل براي ثبت درخواست ميهماني- انتقال اقدام نماييد. دقت نماييد که حتما در مرحله سوم در قسمت ويرايش پروفايل يک مقطع تحصيلي کارشناسي يا دکتري حرفه اي با وضعيت شاغل به تحصيل ثبت کرده باشيد.
زمان ثبت درخواست ميهماني-انتقال چه موقع است؟
درخواست ميهماني- انتقال هر ساله از اول ارديبهشت ماه آغاز و تا پايان ارديبهشت ماه ادامه دارد.
چگونه پرداخت خود را انجام دهم؟
پس از تاييد و تعيين مبلغ در سامانه از سمت کارشناس دانشگاه، روي کد پيگيري درخواست خود در کارتابل کليک نماييد؛ در انتهاي صفحه ي باز شده، روي پرداخت کليک کرده و به درگاه بانکي وصل شويد.
من درخواست خود را ثبت کرده ام اما گزينه پرداخت برايم فعال نشد؟
پس از ثبت درخواست، درخواست شما ابتدا بايستي توسط دانشگاه بررسي و تاييد شود تا گزينه پرداخت برايتان فعال شده و بتوانيد به صورت آنلاين پرداخت خود را انجام دهيد.
درخواست خود را ثبت کرده ام. درخواستم نياز به ويرايش دارد اما ويرايش اعمال نمي شود؟
با دانشگاه تماس بگيريد تا گزينه نياز به بازبيني را براي شما فعال نمايند. در آنصورت امكان ويرايش براي شما فراهم خواهد شد. پس از آن روي كد پيگيري آبي رنگ درخواست ثبت شده خود كليك نماييد.اصلاحات را روي همان درخواست ثبت شده انجام دهيد و در انتها گزينه بروزرساني (ثبت) را كليك نماييد. درخواست جديدي ثبت نكنيد.( دقت نماييد گزينه هايي مثل رشته، گرايش ، تاريخ و .. امکان ويرايش پس از ثبت درخواست ندارند بنابراين در چنين مواردي دانشگاه بايد درخواست را عدم تاييد نمايد تا درخواست جديدي ثبت نماييد).
چرا گزينه لغو تعهد در قسمت خدمات براي من فعال نيست؟
به قسمت ويرايش پروفايل رفته و در مرحله سوم مقاطع تحصيلي خود را اصلاح، حذف و يا اضافه نماييد وتا مرحله آخر پيش برويد تا ثبت شود. دقت نماييد لغو تعهد دانشجويان وزارت بهداشت از طريق اين سامانه انجام نميگيرد. همچنين دانشجويان دوره شبانه، غير انتفاعي، مجازي و آزاد نياز به لغو تعهد ندارند. وضعيت تحصيلي خود را نيز چك كنيد( در پروفايلتان) كه بايد فارغ التحصيل، انصرافي و يا اخراجي باشيد.
چگونه لغو تعهد انجام دهم؟
لطفا ثبت نام خود را تا مرحله آخر تكميل نماييد. سپس از منوي خدمات قسمت اداره كل دانشجويان داخل براي لغو تعهد اقدام نماييد. دقت نماييد لغو تعهد دانشجويان وزارت بهداشت از طريق اين سامانه انجام نميگيرد. همچنين دانشجويان دوره شبانه، غير انتفاعي، مجازي و آزاد نياز به لغو تعهد ندارند. وضعيت تحصيلي خود را نيز چك كنيد( در پروفايلتان) كه بايد دانش آموخته، انصرافي و يا اخراجي باشيد.
با آنکه اطلاعات مقاطع تحصيلي خود را کامل وارد کرده ام اما در قسمت خدمات خطا مي دهد و اجازه ثبت درخواست نمي دهد؟
اولا توجه داشته باشيد که تاييد مدارک دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت از طريق اين سامانه انجام نميگيرد.
دوما اطلاعات در قسمت ويرايش پروفايل با اطلاعات در قسمت ثبت درخواست کاملا بايد يکسان باشند. ) تمام گزينه هاي مقطع مورد نظر). مثلا اگر شما در قسمت ويرايش پروفايل در مرحله سوم وضعيت مقطع کارشناسي خود را شاغل به تحصيل انتخاب کرده ايد در هنگام ثبت درخواست نميتوانيد وضعيت را فارغ التحصيل انتخاب کنيد.
مدت زمان زيادي است درخواست خود را ثبت کرده ام اما تاييد نشده است. چقدر زمان مي برد؟
زمان 15 روز کاري بعد از تاييد مراحل دانشگاهي و از شروع بررسي سازمان امور دانشجويان در نظر بگيريد. (دقت نماييد تاييد ابتدا در مراحل دانشگاهي انجام مي شود و سپس به سازمان دانشجويان ارجاع داده مي شود. تاييد در مراحل دانشگاهي را خودتان پيگيري نماييد و زمان تاييد دانشگاه را به زمان فوق اضافه نماييد).
دانشگاه از من خواسته تاريخ تحصيلي ( رشته؛ گرايش ، وضعيت تحصيلي و ...) خود را ويرايش کنم. در قسمت ويرايش پروفايل انجام داده ام اما بر روي درخواستم انجام نمي شود؟
در زمان ثبت درخواست اطلاعات از پروفايل فراخواني و ثبت مي شوند ، بنابراين بعد از ثبت درخواست تغييرات پروفايل از قبيل ( رشته، گرايش، تاريخ و ...) بر روي درخواست ثبت شده اعمال نخواهد شد. اگر پس از ثبت درخواست در پروفايل تغييري ايجاد کرده ايد، پروفايل را به حالت اوليه برگردانيد ( زمان ثبت درخواست) سپس درخواست را بروزرساني کرده تا به دانشگاه منتقل شود. پس از آن دانشگاه گزينه عدم تاييد را انتخاب کند تا درخواست شما لغو شود. سپس پروفايل خود را اصلاح کرده و درخواست جديدي ثبت نماييد. ( اگر براي همان مقطع و همان مدارک درخواست ثبت شود هزينه کسر نخواهد شد.)
چرا در منوي خدمات مقاطع تحصيلي من را نمايش نمي دهد؟
به منوي ويرايش پروفايل رفته و در مرحله سوم مقاطع تحصيلي خود را اصلاح، حذف و يا اضافه نماييد وتا مرحله آخر پيش برويد تا ثبت شود. تاييد مدارک دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت نيز از طريق اين سامانه انجام نمي شود.
قصد دارم مدارک خود را تاييد و ترجمه نمايم. چگونه اقدام کنم؟
لطفا ثبت نام خود را تا مرحله آخر تكميل نماييد. سپس از منوي خدمات قسمت اداره كل دانشجويان داخل برای تاييد مدارك جهت ترجمه رسمي اقدام نماييد. دقت نماييد كه حتما مقاطع مورد نظر خود را در قسمت تكميل (ويرايش) پروفايل، در مرحله سوم وارد نماييد.
توجه فرمایید تاييد مدارک دانشگاههای آزاد اسلامی و علوم پزشکی (وزارت بهداشت) از طريق اين سامانه انجام نمی شود.
آيا علاوه بر دانشجويان وزارت علوم ، دانشجويان علوم پزشكي و وزارت بهداشت نيز ميتوانند براي شركت در جشنواره در اين سامانه ثبت نام نمايند؟
خير نمي توانند، سامانه مربوط براي اين دانشجويان از طريق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به صورت مجزا اعلام ميشود.
-آيا دانشجويان دانشگاه آزاد هم ميتوانند دراين سامانه براي جشنواره دانشجوي نمونه ثبت درخواست نمايند؟
خير، سامانه مربوط به دانشجويان دانشگاه آزاد به صورت مستقل فعاليت دارد.
در هنگام ثبت نام در مرحله ثبت مقاطع تحصيلي متاسفانه در ميان رشته هاي تحصيلي ، رشته يا گرايش من وجود ندارد .راهکار موردنظر چيست؟
ليست رشته و گرايش ها مطابق ليست اعلامي سازمان سنجش است.در انتخاب نوع دانشگاه و رشته دقت نمائيد.مثلا اگر فني حرفه ايي هستيد نوع دانشگاه و رشته را فقط از فني حرفه اي انتخاب نماييد.در انتخاب پيوسته و يا ناپيوسته بودن مقاطع هم دقت شود.اگر مدرك پيش دانشگاهي داريد كارشناسي پيوسته و كارشناسي ارشد ناپيوسته را انتخاب كنيد.
براي ثبت درخواست دانشجوي نمونه سامانه اجازه ثبت نام به من نمي دهد و پيام خطاي تکراري بودن کد ملي و شماره تماس را مي دهد.
شما پيش از اين ثبت نام انجام داده ايد و نياز به ثبت نام دوباره نيست اگر گذرواژه را فراموش کرده ايد، از منوي ورود گزينه "رمزتان را گم كرده ايد" را انتخاب نماييد و گذرواژه خود را بازيابي نمائيد.اگر باز هم موفق نشديد اسكن كارت ملي خود را بفرستيد تا بررسي شود.
من دانشجو هستم و تمام شرايط را هم دارا مي باشم ولي سامانه اجازه ثبت درخواست را به من نمي دهد.
ابتدا بايد از منوي ويرايش (تكمیل) پروفايل ، اطلاعات شخصي و مقاطع تحصيلي خود را طبق راهنما وارد نماييد و يا ويرايش كنيد سپس طبق آيين نامه اگر داراي شرايط هستيد اقدام به ثبت درخواست خود نماييد.
با وجود اينکه از منوي ويرايش پروفايل،اطلاعات مقاطع تحصيلي قبلي خود را وارد کرده ام ولي هنگام ثبت درخواست اطلاعات پيشين من بازيابي نمي شود.
اگر مقطع شما براي شركت در جشنواره كارشناسي مي باشد نياز به بازيابي اطلاعات پيشين نداريد.اگر هم مقاطع بالاتر مي باشيد در صورت بازيابي نشدن اطلاعات اين بخش،ابتدا بايد اطلاعات مقطع جاري را ثبت نماييد.